Alla inlägg under september 2009

Av Jessica - 29 september 2009 13:02

Att det blev en lång och utdragen förlossning kan man lungt säga.

Hade värkar hemma i 36 timmar och sen blev det ytterligare 26 timmar på förlossningen.

Men klockan 20.54 torsdagen den 24 September så föddes han, våran lille Anton.

Han vägde 3495 gram och är 51 cm lång.

Vi mår alla bra och försöker nu anpassa oss till vardagen och allt vad det innebär med vår lilla nya familjemedlem:)

En förlossningsberättelse kommer så fort jag får tid.   En aldeles nykläckt liten Anton!

Av Jessica - 22 september 2009 13:24

Från 02.30 inatt har jag haft massa värkar.

Men det är fortfarande allt från fem minuter till tjugo minuter emellan.

Jag är glad för att jag har min TENS apparat som hjälper lite när det gör som ondast.

Tänker vänta med att ringa förlossningen tills det är konstant fem minuter emellan. Man vill ju inte behöva åka fram och tillbaka i onödan...

Men som sagt, det är verkligen på G nu, vilket känns både bra och lite skrämmande. Om en värk kan göra så här ont, hur ont kommer det då inte göra sen?...

Av Jessica - 21 september 2009 19:36

I morse kom det liite blod!

Ringde in till förlossningen och fick komma in på kontroll.

Det visade sig att det var "slemproppen" som släppt.

Sen kollade dom mitt fostervatten. Det var på gränsen till för lite (men bebisen mår bra) så jag fick en ny tid på onsdag då de ska mäta fostervattnet igen. Om det är lika lite då så kommer de förmodligen att sätta igång mig.

Det roliga var att direkt efter att vi lämnat sjukhuset så började jag få en del värkar som blev värre..

Men efter två alvedon och en powernap så avtog värkarna och nu är det nästan inga alls.

Vi får väl se vad som händer inom det närmsta...men spännande ändå att det äntligen börjar hända något:)

Av Jessica - 20 september 2009 13:21

Imorgon har bebisen stannat en hel vecka på övertid.

Jobbigt kan tyckas-men vi har haft så fullt upp med flytten och omställning från hus till lägenhet att det faktist inte gör så mycket att bebisen är lite sen.

I fredags påbörjades arbetet med omtapetsering av hela lägenheten. Ska vara klart på torsdag är det sagt och jag har inga förhoppningar om att bebisen kommer innan dess.

Imorgon ska jag på kontroll hos barnmorskan igen och då får vi väl se vad hon tror om saken.

Jag har iallafall inga direkta känningar mer än sammandragningar. Har cyklat, gått långpromenader med hundarna, lagat mat och bakat ett stort lass kanelbullar. Men allt känns fortfarande som vanligt.

Kanske ska testa att bara ligga och inte göra någonting...lättare sagt än gjort.

Men förr eller senare kommer bebisen, det är ju skönt att veta;-)


Maria: Jag bor i Lyckeby nu. Du är så välkommen på bullkalas när bebisen väl är här:D

Av Jessica - 16 september 2009 23:51

Ja då var man installerad i nya lägenheten. Vi börjar så smått komma iordning´men vi ska få hela lägenheten omtapetserad och med lite tur är det färdigt när jag kommer hem från BB.

Idag är det två dagars övertid. Fortfarande inga direkta känningar (mer än sammandragningar) så jag antar att bebisen tänker stanna där inne några dagar till.

Men jag har inte bråttom, den kommer när den kommer helt enkelt:)

Av Jessica - 12 september 2009 19:35

Ja man är väl ingen superbloggare direkt. Vi är som sagt mitt uppe i flytten.

På tisdag går sista flyttlasset sen är det adjöss och goodbye till huset. Känns lite vemodigt att lämna det som varit vårat hem under hela 7 år...många minnen härifrån.

Men samtidigt känns det skönt att "börja på ny kula" i och med vårat nya liv som föräldrar.

Ingenting kommer någonsin bli sig likt igen, men det är väl det som är meningen:)

Bebisen har nog lyssnat på mitt råd att inte komma ut innan den 15:e (då vi flyttat klart) för det har varit tämligen lungt i magen. Inga direkta "känningar".

Antagligen hinner vi med ett besök till hos barnmorskan på måndag den 14:e då det är tänkt att bebisen ska komma.


Av Jessica - 1 september 2009 13:42

Tiden springer iväg och vips så är det redan v. 38! Maken börjar bli lite smått nervös och själv har jag nog fortfarande inte fattat att vi snart har en liten bebis hos oss. Vem hade kunnat tro det;-)

Dessutom är vi mitt uppe i flytt från hus till lägenhet. Jag har försökt säga till bebisen att den ska komma efter den 15:e september, helst den 18:e så vi har hunnit flytta klart och fått iordning på det viktigaste. Men bebisar kommer ju när de själva vill så vi får väl se hur det blir med det...

Igår var vi hos Barnmorskan, det sista besöket innan beräknat BF.

Allt såg mycket bra ut, mitt blodtryck var perfekt, bebisens hjärtljud låg på 135slag/min. Sf måttet var 36 cm och den lille/a ligger med huvudet nere men är fortfarande rörlig.

Och BB-väskan står packad och klar!

Bjudr på en liten magbild i det gröna;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
  1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards