Alla inlägg under mars 2009

Av Jessica - 30 mars 2009 13:30

Nja, hundutställningen gick väl sådär. Polly fick hysat bra kritik men dommaren tyckte hon hade ojämna tänder och för lite bringa, så hon blev bara 4:a bland juniorerna.

Idag fick jag hem mina mamma-snickarbyxor som jag köpt på Tradera. Har alltid tänkt mig att när jag blir gravid så ska jag ha ett par såna.

Dom sitter rätt bra men magen fyller inte riktigt ut än så det finns plats att växa i;-)


Av Jessica - 27 mars 2009 17:31

Oj då, det blev visst två likadana bilder av maggen:-D

Min kompis Marie har tjatat om en magbild så nu har jag äntligen lagt upp en sån:-D

Ikväll blir det då lungt. Nu ska jag och maken gå ut med vovvarna och sen ska vi laga mat och mysa i soffan.

På söndag ska jag ställa ut min minsta hund Polly, så håll tummarna för att det går bra:-)


Ha en bra helg alla! 

Av Jessica - 27 mars 2009 17:29

Av Jessica - 23 mars 2009 12:49

Den här helgen har verkligen flygit förbi!

Jobbade fre natt till lördag morgon. Hem en sväng, duscha, packa, lämna hundarna hos hundvakt-åka till småland. Repade lite med bandet. Sen spelning på kvällen fram tills 01.00 Åkte hem 01.15 Hämtade hundarna 02.30 Hem-sova. Iväg och jobba söndag kväll till måndag morgon.

Och idag har jag varit ute på en joggingrunda på 30 minuter. Lagat mat och snart ska jag åka till jobbet och jobba natt igen.

Jag ska nog vara glad för att jag inte har några speciella gravidsymtom som illamående-det hade jag aldrig haft tid med (hi hi)

Men imorgon är jag iallafall ledig hela dagen. Ska bli så nice! 

Av Jessica - 21 mars 2009 11:56

Idag har det gått 15 fulla veckor av graviditeten. I morgon börjar v. 16-inte illa!

Jag berättade för en av mina arbetskompisar igår, (hon har precis kommit tillbaka från sin mammaledighet) och hon blev så glad för min skull att hon började gråta och kramade om mig. Skönt att ha någon att prata gravid-snack.-)

Idag skiner solen. det ska bli 9 grader varmt och jag har varit på en skön morgonpromenad med hundarna längst vattnet.

Nu ska jag snart göra mig i ordning, för sen bär det av mot småland och en helkvälls lirande och sjungande med bandet. är någon slags fotbollsfest, så det kan nog bli skoj!


Tjingeling:-)

Av Jessica - 19 mars 2009 12:31

Så skönt att våren äntligen har kommit. Krokusarna håller på att slå ut för fullt, fåglarna sjunger och solen har börjat att värma:-)

Jobbade natt i natt (sovande jour) och efter jobbet tog jag och hundarna en lång stadspromenad i solen på en timme.

Tror att hundarna tyckte det var lika mysit som jag.

Men nu är vi hemkomna, jag har precis ätit en god hemlagad lunch och nu känner jag att jag måste ta en powernap. Är lite seg, vaknade halvfyra i morse och kunde ine somna om på två timmar-och då var det nästan dags att gå upp.

Så lite vila nu så jag orkar med Pump/Spinningen sen ikväll:-)

Kram å hej!


Av Jessica - 15 mars 2009 08:14

Jisses vad tiden går snabt. Inne i v. 15 redan, bara drygt två veckor kvar tills RUL. Ska bli så spännande, tänk om man kan se vilket kön det är-det vill Roger veta men för mig spelar det inte så stor roll. Tids nog får vi ju veta iallafall.

Igår hade vi en mysig dag hela familjen. Vi tog en skön promenad i Brunnsskogen med våra två söta vovvar. Sen var vi och handlade och på kvä

llen lagade vi mat tilsammans och kollade på melodifestivalen.

Vi var så sugna på hamburgare så det fick det bli. Jag åt två feta med ost och bacon-fy fan va gott det var! Sen var jag helt mätt och trött resten av kvällen. Somnade kort efter finalen. Kul att opera-tjejen vann.gillar inte riktigt Ugglan...



Av Jessica - 12 mars 2009 09:37

Det var länge sen jag tränade spinning så igår tänkte jag att jag skulle ge det en chans nu när jag ska ta det lite lungt med styrketräningen.

Jag gick på ett pass som skulle vara lite lugnare. Det passade mig aldeles utmärkt. Många av deltagarna var av modell större så jag tänkte att "om jag nu går upp 15-20 kg nu när jag är gravid som kommer jag ändå inte att vara störst när jag går på det här passet" ;-)

skämt å sidå-spinning är min nya grej, jag fick inte ont någonstans, det kändes lagom ansträngande och jättebra efteråt. Dessutom är det jättebra träning om man skulle få foglossning senare! Så det kommer jag helt klart att fortsätta med.

Hepp, idag lyser solen-så underbart, ska ut på en runda med hundarna nu.

Sen ikväll är vi bjudna hem till våra vänner M & C på middag. Ska bli riktigt trevligt:-)


Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards