Alla inlägg under juli 2009

Av Jessica - 30 juli 2009 07:25

Tiden springer iväg och vips så har man gått in i v. 34. Nu börjar det närma sig på allvar!

Lite bebissaker har vi börjat införskaffa. En spjälsäng, vagn och en del kläder. Tänkte lura med nån till Ikea när jag blir ledig och skaffa ett skötbord, sängkläder och annat man kan behöva.

Igår ringde de från försäkringskassan och sa att min havandeskapsledighet blivit godkänd så nu är jag ledig från den 10 augusti. En månad innan bebis beräknas komma, rätt lagom tycker jag.

Å ,imorgon kommer min käre vän från Uppsala och ska stanna hela helgen. Får se vad vi hittar på... Kanske ut och dansa helt hystersiskt hela natten med stora magen bara för att man inte kommer kunna göra det på väääldigt länge sen...eller kanske inte;-)


Av Jessica - 18 juli 2009 19:59

Ja, så illa är det!

Maken är iväg och jobbar hela helgen så jag och vovvarna får klara oss själva:-(

Men jag jobbar å andra sidan också hela helgen och när jag kommer hem är jag rätt trött och inte så värst rolig att umgås med. Men jag saknar någon att hålla i handen innan jag somnar, som tur är, är hundarna  rätt gosiga dom med.

Det var länge sen jag laddade upp någon bild så här kommer en väldigt suddig en. Attans vad svårt det är att ta kort på sig själv och samtidigt få med jättemagen;-)

V. 31+4 altså v. 32

Av Jessica - 16 juli 2009 10:51

Idag har det gått exakt 31 veckor+ 2 dagar.

Ganska exakt 8 veckor kvar till beräknat förlossningsdatum, det är inte länge alls ju.

Har fått hem en makapär som kallas Tens och är små elektroniska plattor som man fäster överallt på kroppen där man har ont. (ska tydligen vara jättebra när man har värkar) Värt att testa, ska bara komma på hur den fungerar och "bli vän med den" som barnmorska sa:-)

Nu väger bebisen ca 1,8 kg och är ca 42 cm lång. Det borde vara svårt för den lille att röra sig därinne då det blivit rejält trångt. Men rör sig gör den rätt mycket ändå. Ibland känns det nästan som om den håller på att möblera om därinne...

Känns som om viktökningen avstannat. Den senaste månaden har jag inte gått upp något mer. Och peppar, peppar, har jag sluppit allt vad bristningar heter än så länge:-D 


Av Jessica - 3 juli 2009 14:34

Jajje, det verkar som om jag ska få havandeskapspenning och med lite tur så kan jag gå på ledighet om en månad, (när jag är i v. 34)

Ska bli hur skönt som helst. Visst , jag mår fortfarande oförskämt bra och känner mig bara aningens klumpigare än vanligt. Men vem vet hur man mår om en månad? Lika bra att ta ledigt om man kan och njuta av sommaren.


Igår var vi i Kalmar och käkade och lyssnade på "Svensktoppen nästa" och Larz Kristerz. Vi hade riktigt mysigt med familjen Edin och deras två söta barn. Maken blev dock lite "lullig" mot slutet vilket resulterade i att han sov hela vägen hem och jag fick köra och försöka hålla mig pigg och vaken...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards