Alla inlägg under augusti 2009

Av Jessica - 26 augusti 2009 10:59

Igår firade jag och maken två år som gifta och hela nio år tillsammans!

Nästa år blir det 10-års jubleum=)

Dagen tillbringade vi på Spa med sköna behandlingar, bubbelad och spa-sallad.

Nu har man precis passerat v. 37 och bebis är  helt färdig för att komma ut.

Beisen väger ca 2,8-3 kg och ökar sin vikt med 200-250g per vecka.

Det börjar kännas rätt tungt och halsbrännan är för närvarande min värsta fiende...och varmt är det hela tiden. Går helst omkring i bara bikini...tur att det börjar bli höst=)


Av Jessica - 17 augusti 2009 20:03

Då har vi varit på besök hos Bm igen. Magen hade växt hela 1 cm sen sist och bäbisen ligger fortfarande med huvudet neråt men är rörbar.

Bäbis hjärtljud låg på 155 slag.

Under e.m var vi på våran andra föräldrakurs som handlade om smärtlindring. (Tur att det finns så många olika att välja) jag blev riktigt impad av min man som verkar ha sugit åt sig all information vi fick senast. Han har faktist mer koll än vad jag har nu vilket ju känns tryggt=)

Idag ringde blivande mormor och talade om att hon handlat fina sängkläder till spjälsängen. I grönt=min favo:-D

Av Jessica - 16 augusti 2009 11:22

Ja, idag är det exakt 30 dagar kvar till beräknat Bf. Ska bli så spännande att träffa den lilla/e och se vad det är för en liten krabat.


Den här veckan har varit allt annat än lugn, så idag ska både jag och maken ha en välförtjänt slappardag.

I måndags var jag och kollade på en lägenhet (maken repade inför ett superviktigt gig och kunde därför inte följa med) hur som helst så tackade vi ja till lägenheten, (maken fick helt enkelt lita på mig) och vi fick den!

Så det känns rätt skönt att veta var vi ska flytta den 15:e september.

Bebisen är ju beräknad till den 14 september så det kan bli lite tight;-)


I måndags var vi även på våran första föräldraträff, i tisdags var det studiebesök på förlossningen och igår var både jag och maken iväg på spelningar på olka håll. Kom väl hem ca 04.30 i morse så nu är man lite mör..


Imorgon har vi tid hos Bm på förmiddagen och andra föräldraträffen på eftermiddagen. Sen MÅSTE vi börja packa. Om fyra veckor flyttar vi. Så den välbehövliga vilan blir det nog inte så mycket av med. Som tur är så är jag rätt bra på att ta små powernaps emellanåt. Det gör verkligen gott!


Ha en skön söndag, det tänker jag ha=)

Av Jessica - 11 augusti 2009 08:59

Stackars maken blev väckt av att jag låg och gallskrek och vred mig i plågor. Han trodde väl att jag hade fått värdens värkar eller nåt.

Men det var "bara" kramp i vaden som väl var. Han fick hjälpa mig att sträcka ut vaden tills det släppte. Vilket hemskt sätt att vakna på!


Nåväl idag har det gått exakt 35 fulla veckor av graviditeten. Medelvikten för bebis är 2,5 kg och längden 46 cm. Bebis ökar i vikt mellan 25 0ch 30g per dag (en brödskiva ungefär)


Jag börjar min första dag som föräldraledig (havandeskap än sålänge) med ett studiebesök på förlossningen. Ska bli riktigt spännande. Har hört att man bland annat får prova lustgasen...

Av Jessica - 7 augusti 2009 10:52

Ja då är maken hemma igen och livet som gräsänka är för tillfället slut.

Det är mycket förändringar på gång nu. I natt jobbar jag den näst sista på mitt jobb, sen kommer jag att vara ledig därifrån i ca 1år. (om jag inte väljer att hitta på något annat när mammaledigheten är slut)

Vi ska flytta ifrån vårat lilla hus i skogen som vi bott i 7 år. Det är rätt lång tid om man tänker efter...

Hon som köpt huset är en 22-årig tjej. Jag tänkte när jag såg att hon bara var 22 att: "Men jag hade aldrig vågat köpa ett hus när jag var 22"...Sen kom jag på att jag ju faktist var 22 när vi köpte huset och flyttade in.

Nu ska vi istället bli stadsbor för en tid. Tills den dagen vi hittar vårat drömhus..kanske i Blekinge eller någon helt annanstans, vem vet?

Men den största förändringen är helt klart den som sker runt den 14 September då vi väntar vårat första barn. Ingenting kommer någonsin att bli sig likt och det är väl kanske det som skrämmer  en lite. Vi har blivit så vana vid att bara behöva tänka på oss själva och göra det vi känner för. Och nu ska vi plötsligt anpassa oss efter en helt ny liten person, märkligt.


Av Jessica - 5 augusti 2009 09:01

Har varit hemma hos min ena hunds uppfödare och hälsat på.

Där fanns det nya små hundvalpar och en underbar liten svart kattunge.

Jag hade nog kunnat stanna där halva natten och gosat hundvalpar och kattunge, finns nog inget som får igång lyckohormonerna mer:-D

Inger sa att när det väl är dags att åka in till BB så kunde hundarna få vara hos henne under tiden. Det känns väldigt lugnande. För det har varit mitt "lilla orosmoln", vem som ska passa hundarna när  vi är på BB.

Ha ha, det är typiskt mig, jag oroar mig inte så mycket för förlossningen eller att jag kommer att ont, utan mer för hundarna.

Vilken tur då att Inger kan och att hon bor så pass nära:-)

Av Jessica - 4 augusti 2009 11:13

Idag har det gått exakt 34 veckor av graviditeten och om bara två veckor är bebisen färdig att födas om den skulle vilja det.

Ganska häftigt!

Nu väger bebisen 2-2,4 kg och är ca 42 cm lång. Det känns när den håller på att böka runt därinne kan jag ju säga.

Idag hade jag tänkt fixa en massa saker hemma, som att städa, tvätta och kanske börja packa ner lite saker man inte behöver på ett tag inför flytten.

Men än sålänge går dagen i slow-motion så jag får väl se hur mycket det blir gjort.

Tur att jag har hundarna som kräver sitt, då kommer man igång tillslut iallafall;-)


Av Jessica - 2 augusti 2009 20:38

Ja, jisses vilken fullproppad helg det har varit. Speciellt fredagen som började med barnmorskebesök (allt såg bra ut och bebisen ligger med huvudet nedåt igen) sen var vi hos mäklaren och skrev under lite papper med de nya köparna till vårat hus, sen var det födelsedagsmiddag hos makens mamma och sen kom min vän Marie från Uppsala med sin kille.

Det var kul att fräffa dem igen. Marie har  ju inte sett mig sen början av April så hon tyckte nog att jag blivit aningens större;-)

De stannade hela helgen och vi hann med rätt mycket kuliga saker. Men nu har de åkt hem igen och maken är på jobb så nu är det bara jag och vovvarna.

Men det går rätt bra det med. Har så mycket att ta tag i nu inför bebisens ankomst, flytten mm.

Det känns rätt trist att under bebisens första månad så kommer vi antagligen att bo i flyttkartonger. Men vi överlever nog ;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards