Alla inlägg under februari 2009

Av Jessica - 26 februari 2009 14:43

Nu börjar dom komma... små känslostormar över allt och inget.

Jag har också märkt att jag har mycket lättere till gråt än tidigare. Nu gråts det en liten skätt både här och där. Maken får trösta och sen känns det bra och jag kan skratta igen.

Det är märkligt vad hormonerna gör med kroppen. Men annars mår jag bra.

Jag och min Amigo-hund var ute på en timmes powerwalk före frukost nu på morgonen. Och i morgon får det bli Body Pump på gymmet. Kan ju behövas efter alla goda minisemlor;-)

Av Jessica - 23 februari 2009 14:11

Jajjemän, jag riktigt känner hur krafterna börjar återvända efter två veckors sjukdom.

Igår var jag i Småland och repade med bandet,(otroligt att det gick att sjunga, har knappt sjungit en ton sen nyårsafton:-) sen jobbade jag natt och idag har jag och min ena vovve Amigo, varit ute och joggat i 30 min.

I natt ska jag jobba igen och sen får vi väl se vad morgondagen bjuder på...


I morse försökte jag ringa och boka en tid för privat UL så att man kan få se den lill* lite tidigare än v. 18.

Men det visade sig att det inte finns någon privatklinik i hela Karlskrona som utför UL. Isåfall får jag typ åka till Malmö, 20 mil härifrån.

Får se hur jag gör, 6 veckor går ju trots allt rätt snabt, eller?

Av Jessica - 21 februari 2009 14:01

Jag som längtar så efter att det ska bli vår...får nog vänta ett tag till. Idag har det snöat ordentligt hela förmiddagen.

Influensan börjar ge med sig en aning. Känner mig liiite piggare och har t.o.m orkat ge mig på att dammsuga:-)

Idag är lilla bebben exakt 11 veckor...vill att tiden ska gå fort fram till UL.

Har iallafall bokat tid nu så den 7:e April ska vi äntligen få se våran skatt:-)

Bara 6 långa veckor av väntan...

Av Jessica - 14 februari 2009 11:34

För en vecka sen firade jag min 30-års dag med nära och kära:-) Det blev riktigt lyckat. Och efersom alla redan vet hur det ligger till med bebis och så, så behövde man inte förklara sig eller nåt, bra!

På söndagen hade vi lite fika för mormor, morfar, svärmor och svärfar. Så långt var allt lungt. Men på måndagskvällen kände jag att jag inte mådde så bra och sen dess har jag i princip legat i sängen med feber, snuva, hosta o.s.v

I tisdags var vi och blev inskrivna på riktigt hos BM. Måsste komma ihåg att boka tid snart till ultrajudet. Är tydligen svårt att få tider där...


Idag tog jag mig i kragen och gav mig ut med hundarna på en härlig skogspromenad i snön. Hur mysigt som helst. Solen sken från en klarblå himmel. Kändes som när man var liten och hade sportlov:-)

Men ikväll blir det riktigt lungt igen, både jag och maken är sjuka så lite melodifestival är väl det mesta vi orkar med just nu.

Av Jessica - 5 februari 2009 15:36

Nu vet de flesta av våra nära och kära om att vi väntar en liten bebbe till hösten.

Alla har blivit jätteglada. Min mamma har nog berättat för halva Uppsala nu att hon minsann ska bli mormor:-)

Än sålänge går allt smärtfritt. Knappt något illamående, inga konstga begär eller enorma känsloutbrott.

Men det kommer väl när man minst anar det.

På lördag firar jag 30-år och på lördag har det även gått nio veckor på graviditeten. Bara tre "kritiska" veckor kvar, sen kan man kanske andas ut lite...


Av Jessica - 1 februari 2009 21:25

30-års festen igår var väldigt lung och sansad för min del. Trevligt var det, men något festande blev det ju inte med tanke på omständigheterna;-)

Min mamma som blivit lite överbeskyddande på sistone kom och hämtade mig när jag blev trött  och ville åka hem.

Idag har jag känt mig riktigt piggelin, jag mamma och hunden Effie var ute och joggade på morgonen. På kvällen var vi på skivstångsgympa och därefter blev det badmington med lillasyster.

Sen kan jag säga att jag var helt slut. Skönt då med ett härligt skumbad:-)

Ja just det, vi har även hunnit med att gå på babymässa, fika, äta sushi och hälsa på hos farmor, en rätt intensiv söndag med andra ord.

Lilla bönan därinne är väl aldeles förskräckt och undrar var h*n hamnat någonstans;-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards