Alla inlägg under april 2009

Av Jessica - 29 april 2009 14:55

Just nu är det 30 grader i halvskugga. Så skönt!

Jag och magen har precis kommit hem från en liten joggingtur i skogen. Det går fortfarande rätt bra att jogga. Fast det går förstås inte lika fort längre.

Kan jag jogga till v. 24 så får jag nog vara nöjd. Sen får det nog bli snabba promenader istället.

Hepp, nu ska jag hoppa in i duschen för att sen bege mig till jobbet.

(ja, vi har fungerande varmvatten igen, hurra:-)

Av Jessica - 28 april 2009 12:20

Det känns som en hel evighet sen vi var hos barnmorskan sist. Men idag var det dags igen.

Vi fick en himla massa papper om nya tider för kontroller och glucos-belastning, moderskapsintyg. mm 

Alla mina prover jag tog sist såg bra ut, och jag har varken Hiv, syphilis eller hepatit B. Hurra;-)

Sen så fick vi lyssna på den lille krabatens hjärtljud. De lät som ett tåg ungefär (inte x 2000 utan de gamla hederliga) väldigt häftigt!

Nästa besök blir om en månad igen.

Nu ska vi skart åka till Karlskrona och titta på våran kanske blivande lägenhet igen. Hoppas bara att vi hinner få huset sålt tills det är dags för flytt.


tjing!


Av Jessica - 25 april 2009 19:49

Ja nu har exakt halva tiden av graviditeten gått. Vecka 21 började dag.

Och på tisdag ska vi till barnmorskan igen och kolla en massa saker.

Bland annat ska vi få lyssna på bebisens hjärta:-)

De flesta tycker att jag har en ganska liten mage för att vara halvvägs. Det kanske stämmer, det ser mest ut som om jag skitit i att träna och levt på pizza i några månader...som väl är så är tillståndet högst temporärt. När bebisen har kommit så blir det andra bullar (hi hi)

vad som verkligen är mindre roligt är att vi inte har något varmvatten just nu. Det har tydligen blivit en läcka någonstans som mannen inte kan fixa...

Å jag som varit på agilitytävling hela dagen skulle verkligen behöva en dusch! Får bli någon slags raggar-variant.

vad jag längtar tills vi flyttar till lägenhet och man bara behöver ringa till bovärden!

  

Av Jessica - 24 april 2009 17:17

Började dagen med en timmes långpromenad med stora vovven Amigo.

Sen har jag och maken varit och tittat på två lägenheter. Dom var i samma hus och bägge var fina. Vi har första-tjing på den ena om vi vill ha den. Hoppas bara att vi får huset sålt i tid.

Sen var vi på stan och fikade ute i solen och jag shoppade lite sköna kjolar som inte sitter åt runt magen= mycket skönt. Den börjar ju bli lite stor nu, kulan:-D

Nu ska jag snart sätta igång att laga lasagne som får bli kvällens middag.

Gött!

Av Jessica - 21 april 2009 16:33

ja, så känns det ungefär just nu. Ena stunden är allt underbart och livet leker och i nästa stund känns det som det vore världens undergång.

Igår var an riktigt dålig dag som jag helst hade velat slippa.

Förutom att det var min älskade (nu bortgångna) hunds födelsedag så kändes allt allmänt tungt och jag kunde börja lipa för minsta lilla.

Som om inte det vore nog så lyckades jag backa in i makens Corvette 8hans ögonsten)och orska en rejäl repa i fronten. Han blev såklart rejält arg och jag var jättteledsen.-(

Det hela slutade dock med att det var han som fick trösta mig och kom hem med rosor och glass:-D

Idag känns allt mycket ljusare. Vi har fixat i trädgården hela dagen. Imorgon kommer mäklaren som ska ta bilder på vårat hus så att vi förhoppningsvs kan få det sålt innan lilla bebis anländer.

Nu ska jag iväg med stora hunden på lite klubbtävling i agilty,

tjingeling!

Av Jessica - 19 april 2009 08:25

Få människor är så kroppsmedvetna som de som tränar.

Jag är givetvetvis inget undantag. Man ser sig själv i speglarna på gymmet och tänker att det här och det här borde jag förbättra, men den där kroppsdelen är jag rätt nöjd med o.s.v

Om jag skulle gå upp 8-9 kg i vanliga fall utan att vara gravid så hade jag förmodligen flyttat in på gymmet och inte kommit ut förrens de i vita rockar kom och hämtade mig;-)

Men nu när jag ser mig själv så är jag riktigt stolt över mina nya kurvor. Jag har plötsligt fått BRÖSToch en fin rund mage. Jag känner mig kvinnlig och vacker.

Dock är jag väl medveten om att det kommer en tid i sådär i 7-8:onde månaden då man inte kan knyta skorna själv, vaggar fram som någon slags jätteiglo och får vätskefyllda gigantiska fötter . Då kanske man inte känner sig så vacker längre så det gäller att njuta medans tid är:-D 

Av Jessica - 18 april 2009 21:20

Tja, om man inte har något bättre för sig en lördagkväll kan man ju alltid slänga ihop en smörgåstårta tills maken kommer hem från jobbet någon gång i natt...:-)

Av Jessica - 16 april 2009 13:20

Då har man varit på gymmet en sväng igen. En halvtimme styrketräning med fokus på ryggen samt 30 minuters konditionsmaskin.

Känns riktigt bra:-)

Jag undrar hur länge det kommer att kännas bra att träna...förhoppningsvis under hela min graviditet. Att jogga har dock börjat kännas lite tungt. Man väger ju lite mer och så får jag lättare mjölkyra i vaderna...men än sålänge har jag inte gett upp!

Nu ska min käre make åka och köpa glass så vi kan sitta ute på altanen och mysa i solen:-)

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24 25
26
27
28 29
30
<<< April 2009 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards